Ajda – naše tradicionalno živilo

Morda vas zanima

- Oglas -

Ajda je bila v starih časih hrana revnih kmetov, danes pa je, zaradi svojih dobrih lastnosti, vse bolj priljubljena v prehrani.

Nekaj o ajdi

Ajdo uvrščamo med psevdožita oziroma neprava žita. Obstaja veliko vrst ajde, vendar se večinoma uporabljata dve vrsti – navadna ajda (Fagopyrum esculentum) in tatarska ajda (Fagopyrum tartaricum).

Vsebuje veliko visoko kakovostnih beljakovin in prehranskih vlaknin, ki uravnavajo prebavo ter esencialnih aminokislin. Esencialne aminokisline, so aminokisline, ki jih telo nujno potrebuje za delovanje, vendar si jih ne more ustvariti samo, zato jih moramo vnašati s hrano.

Ajda spada med živila z nizkim glikemičnim indeksom, zato je primerna tudi za bolnike s sladkorno boleznijo, prav tako pa nam pomaga tudi pri uravnavanju telesne teže. Vsebuje retrogradiran škrob, ki se v našem telesu počasi razgraja in se zato sladkor počasi in z nižjo krivuljo sprošča v naš krvni obtok. To pomeni da bomo po obroku dlje časa siti. Ajda ne vsebuje glutena, zato je primerna tudi za bolnike s celiakijo.

Bogata je tudi z antioksidanti, vitamini (b-kompleksa) in minerali (kalij, magnezij, cink,…), pomaga tudi pri uravnavanju krvnega tlaka in holesterola.

Ajdo zaradi vseh teh lastnosti uvrščamo med zdrava živila, zato je njena uporaba zelo priporočljiva.

Ajda v prehrani

V prehrani večinoma uporabljamo ajdovo kašo in ajdovo moko. Pomembno je da pri nakupu izberemo čimbolj kakovostne ajdove izdelke.

Iz ajdove kaše lahko pripravimo različne jedi. Samo kuhano v vodi z začimbami, ki so nam všeč jemo kot prilogo k mesu, za glavno jed skuhamo ajdovo kašo z jurčki. Pripravimo si lahko zdrav zajtrk, skuhamo jo lahko v mleku in ji dodamo poljubno sadje. Vedno bolj priljubljena je tudi kot dodatek v solati.

Ajdovo moko težko uporabljamo samostojno, saj ne vsebuje glutena, zato so jedi samo iz ajdove moke bolj zbite in bolj drobljive (kruh, ajdovi krapi, palačinke…). Zaradi tega je priporočljivo ajdovo moko mešati s pšenično moko, v razmerju 50:50 ali do 70:30. Seveda pa ne bo nič narobe, če uporabimo samo ajdovo moko. Poleg tega je priporočljivo, da ajdovo moko poparimo (zalijemo z vročo vodo) in ji nato primešamo ostale sestavine.

Vedno bolj priljubljen je tudi ajdov med, ker vsebuje veliko antioksidantov. Pri nas lahko dobimo visokokakovosten slovenski ajdov med.

Prejšnji članekDomač vaniljev puding
Naslednji članekVišnjev sirup
- Oglas -

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

- Oglas -

Ne spreglejte

- Oglas -

Morda vas zanima tudi

- Oglas -