Praznik zaljubljencev ali potrošnja v imenu ljubezni

Znam svetuje

Po statistikah Slovenci za valentinovo zapravimo več od drugih Evropejcev. V trgovinah vlada prešerno vzdušje in hude romance, ki konkurirajo še tako razgretim sanjskim resničnostim šovom, ki jih ob večerih lahko spremljamo na lokalnih televizijah. Bančne kartice se okoli valentinovega veliko poljubljajo s pos terminali in svoje ljubezni ne skušajo prikriti niti pred najbolj pomenljivimi pogledi.

V sodobni preobleki je praznik zaljubljencev ali valentinovo samo še en v nizu uvoženih praznikov, ki pa ga imamo očitno vsi zelo radi. Sicer je to praznik, ki mu nekateri očitajo, da presega meje romantike in ljubezni. Pa je temu res tako?

Kritiki mu radi očitajo, da se ljubezen ob tem prazniku izraža predvsem na materialen način, a po navedbah arheologov in antropologov je bilo tudi v preteklosti izražanje ljubezni z darili precej pogosto. Zaljubljenci so si med seboj podarjali vse od sadja do nakita, stari Grki pa celo male udomačene živali.


Valentinovo, ki smo ga pri nas začeli uvajati proti koncu 20. stoletja, je praznik, ki se je do dobra zasidral v srca in denarnice Slovencev. Potrošnja v imenu ljubezni v dnevih pred valentinovim raste iz leta v leto in se v zadnjem desetletju še povečuje. O tem priča ponudba valentinovih daril, ki je iz leta v leto pestrejša, raznolika in drznejša. Marsikdo je za potrdilo svoje ljubezni na ta dan pripravljen seči v žep veliko globje, kot to prenese cena bonbonjere ali vrtnice iz bližnjega bencinskega servisa.

Med najbolj inovativnimi in drznimi ponudniki so seveda gostinci, razni spa & wellness saloni ter centri. Valentinove večerje na menijih prestižnih in manj prestižnih ponudnikov na ta dan dosegajo vrtoglave cene.

V imenu ljubezni potrošnja na valentinovo po svetu narašča petkrat hitreje od svetovnega gospodarstva!

Analitiki pravijo, da romantiki po vsem svetu trošijo veliko več kot kadarkoli prej. V dnevih pred valentinovim in za sam praznik se nora potrošnja odraža predvsem v skupnem številu transakcij, ki je v zadnjih treh letih globalno naraslo za več kot 30 odstotkov, v Sloveniji pa celo za več kot 40 odstotkov.

Je še kdo nor na ljubezen? Mi vsekakor smo! Veselo nakupovanje vam želimo!

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

Vedno sveže

Sorodna vsebina

Ne prezrite